Největší brazilský producent vajec uvádí na trh veganskou alternativu

Nejnovější nabídkou velkého producenta vajec je jejich náhrada na bázi hrachu. Takže se alternativní trh s bílkovinami dále rozšiřuje. Pokračuje růst segmentu spotřeby a výroby alternativních proteinů. Do tohoto odvětví se přesunula další významná společnost zabývající se produkcí živočišných bílkovin.

Mantiqueirea, největší producent vajec v Jižní Americe, debutoval na letošním veletrhu Super Rio Expofood s hráškovým škrobem a rostlinnou proteinovou náhradou vajec. Zatímco na trhu není nedostatek náhražek vajec, mnoho z nich má na etiketách napsáno, že jde o vejce. Produkt N.Ovo doslova znamená „novo“, tedy nové a „ov“ znamená vejce. Prodává se v tradičním kartonovém obalu, který po otevření obsahuje fóliové pouzdro. Zástupci firmy Matiqueira uvádějí, že N.Ovo bylo vyvinuto tak, aby šlo o výměnu za vejce používaná v pečivu a je určena pro spotřebitele s alergiemi nebo těch, kteří potřebují omezit příjem vajec. Společnost testuje náhradní vejce v omeletách a také míchaných vejcích. Produkt N.Ovo bude uveden na trh ve velkých řetězcích supermarketů, obchodech s potravinami a přírodními produkty a bude brzy k dispozici prostřednictvím dodávek pro domácnost.

Manažer podnikových inovací Amanda Pinto komentoval tento start slovy: „Narodil jsem se a vyrostl na živočišných bílkovinách, ale věděl jsem, že existují mnohem udržitelnější způsoby, jak nakrmit svět.“ Mantiqueira spolupracovala na vývoji produktu s americkou neziskovou organizací Good Food Institute (GFI). Podle průzkumu GFI odpovědělo z 900 oslovených Brazilců 29 %, že chtějí snížit spotřebu živočišných bílkovin a 76 % spotřebitelů uvedlo, že takové osoby pozitivně vnímá. Otázka udržitelnosti však nemusí být primárním motivem pro všechny, kteří zvažují změnu své stravy.

Postoje spotřebitelů v USA

Společnost DuPont Nutrition and Health zveřejnila podrobnosti o postojích spotřebitelů k masu na bázi rostlin v USA. (pozn.: Že by i Američani zjistili, že zelenina je zdravá?)  Společnost poukazuje na mezinárodní výsledky Health Focus International Study v roce 2017, ve které 54 % respondentů uvedlo, že po dodání více rostlinných proteinů do stravy se cítí zdravější. Průzkum alternativ na trh v roce 2018 zjistil, že 96 % respondentů má za to, že zdraví je buď zásadním, nebo velmi zásadním motivem, a že udržitelnost, ačkoli je důležitá, je ve srovnání se zdravím druhořadá.

Marketingový manažer i DuPont pro výživu a zdraví Mark Cornthwaite poznamenal, že lidé jsou motivováni k tomu, aby do své stravy přidali více rostlinných potravin, protože se domnívají, že by to přispělo ke zlepšení jejich celkového zdraví a pomohlo životnímu prostředí. Toto odvětví tak má mnoho příležitostí k dalšímu růstu. Navzdory kritice, že některé nedávné zprávy obhajující vegetariánskou stravu jsou nepřesné, špatně informované a chybí jim podpůrné důkazy, přičemž tvrzení o zdravotních přínosech a udržitelnosti bývají často zpochybňována, více podniků tradičně zapojených do produkce živočišných bílkovin vstupuje do sektoru alternativ. Podle výzkumu by měl tento trh do roku 2022 dosáhnout hodnoty 10,9 miliardy USD.*

Zdroj: www.wattagnet.com, duben 2019

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *