Výrobce syntetických vajec se spojil s velkými producenty

V uplynulých letech se výrobci vajec v Evropě potýkali s cílem udržet krok s požadavky spotřebitelů. Klecové chovy byly zakázány, nahradily je obohacené klece. Ty se také dostaly pod drobnohled spotřebitelů. Mohlo by přirozené vejce nahradit umělé? Zdá se, že některé z největších evropských drůbežářských podniků si myslí, že by to tak mohlo být.

Zadejte slova Just Egg Scrambled na YouTube a dostanete odkazy na téměř sto tisíc videí. Nejvíce na nich budou veganští kuchaři zkoušející míchanou vaječnou náhražku (vyráběnou společností San Francisco start-up JUST Inc.) a jsou téměř všichni nadšeni. Nepochopitelné? Podle nich má náhražka texturu jako normální vejce, chuť je prý totožná, nutriční prvky jsou blízké tomu skutečnému, ale jsou bez cholesterolu (v současné době se prodávají pouze v USA). Producenti vajec mějte se na pozoru.

Zástupci firny JUST uvádí, že budou v budoucnu pro rostoucí populaci vyžadovány nové metody výroby potravin. Každý, kdo si myslí, že je to ještě daleko, nechť vezme v úvahu dosavadní úspěchy společnosti a peníze, které za ní stojí. Podle zpráv vzrostlo její financování o více než 120 milionů dolarů. Některé pocházejí od vážných investorů, kteří se zaměřují na změnu světa (tak přemýšlí Bill Gates nebo miliardář a filantrop Li Ka-shing). Míchaného vaječného výrobku, který byl uveden na trh v USA v říjnu loňského roku, se prodalo množství odpovídající třem milionům vajec, a to v prvních čtyřech měsících. Není přitom nejlevnější, je cenově srovnatelný s prémiovými vejci a dvakrát až třikrát dražší než nejlevnějších vejce na trhu.

Vzhledem k tomu, že firma neustále pracuje na zlepšování funkčnosti produktu, pokouší se také snížit náklady, což se stane, jen co se produkt stane celosvětově dostupnějším. A brzy bude k dispozici v Evropě. V lednu letošního roku společnost oznámila nové partnerství s německým drůbežářským konglomerátem PHW Group, a to po loňském partnerství s italskou firmou Eurovo. V té době prezident Eurovo Group Siro Lionello prohlásil: „Příběh Eurova začal v Itálii v polovině minulého století, partnerství se společností JUST umožní společnosti Eurovo dostat do portfolia produkt bez živočišného původu. Vyváženost modernosti a tradice a zároveň uspokojení spotřebitelů i snížení ekologické zátěže je základním kamenem našeho podnikání.“

Nepravděpodobné partnerství?

Může se to zdát nepravděpodobné, že by se opravdoví drůbežářství mohlo spojit se společností, která na první pohled narušuje jejich základní nabídku. Ale vejce produkovaná slepicemi jsou variabilní produkt a je ovlivněna širokou škálou faktorů, jako je nemoc, kolísání nákladů na krmiva a zemědělská politika. Syntetické proteiny jsou naopak vytvořeny v laboratoři z kontrolovatelných produktů. Partnerství s těmito výrobci je pro JUST důležité. Společnost bude vyvíjet technologii a partneři budou produkt vyrábět, a to včetně míchání a plnění obalů, skladování, distribuce a reklamy. To firmy jako Eurovo a PHW znají a dělají už desítky let. Partnerství se společností JUST jim umožňuje rozšiřovat a diverzifikovat své nabídky, přinášet inovativní produkty, které vyhovují preferencím spotřebitelů.  Generální ředitel společnosti PHW Peter Wesjohann dodává, že produkt JUST Egg překonal ve Spojených státech všechna očekávání, a tak PHW vyžije všech obchodních zkušeností a znalostí trhu, aby zajistil, že JUST bude mít v Evropě nejlepší možný debut.

Výrobek stále čeká na schválení pro EU, ale očekává se, to bude do konce roku 2019. Potom čeká zemědělce v Evropě konkurence s vaječnými výrobky vyráběnými výhradně v továrně a ne na farmě.*

Zdroj: www.poultryworld.net

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *